miercuri, 5 noiembrie 2014

Alarmă în Bordeaux. Miercuri

Eu am uitat de ea, și pentru un moment, la declanșarea acesteia, nu-mi putea da seama ce se întâmplă, dar mi-am adus repede aminte  :)
Azi e miercuri, prima miercure din lună, ceea ce înseamnă că e zi cu alarmă.

Ei bine, pentru cei care nu știu, dar care sunt, planifică, sau vor vizita vreodată Bordeaux-ul, Franța, să știți că în prima miercure din lună, la ora 12:00 veți auzi sunetul alarmei - este o regulă practicată încă din timpul celui de-al doilea război mondial care are drept scop de a preveni populația în cazul unui pericol (atac aerian, atac terorist, etc.).
Prima miercure din lună, la ora 12:00 nu este decât un test care durează un singur minut, așa că nu trebuie să vă speriați. În caz de pericol real, sunetul alarmei este în continua creștere pe trei perioade de un minut, cu pauză de 5 secunde între ele. 
În fine, sper să nu aud niciodată alarma sunând mai mult de-un minut, sau în altă zi decât prima miercuri din lună. :)
Eu consider acest exercițiu interesant, o tradiție, și cred că este una din curiozitățile pe care ar fi bine să le cunoașteți și voi. 
În rest, Bordeaux-il este un oraș frumos și interesant, nu pierdeți nicio ocazie de a-l vizita, iar eu, dacă dispun de timp, mă ofer drept ghid voluntar ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu