Eu nu citesc știrile. Îmi este de ajuns să citesc titlurile de pe facebook pentru a ști ce se întâmplă în Republica Moldova.
Ziua vinului - tot wall-ul e plin de poze de la eveniment, evident, e ceea cu ce Moldova (încă) se mai poate mândri, iar după embargoul rus vinurile noastre au nevoie de promovare deosebită.
Cutremur, pe care mulți nu l-au simțit, dar fiindcă cei care s-au trezit din cauza asta au scris despre el, cei care au dormit vor scrie ce somn adânc au avut azi- noapte.
Accidente, contrabandă, Domnica Cemortan, vacanțe scurtate ale elevilor, nereușita la BAC... - teme primordiale...
Ieri, 05.10.2013, în timp ce în Piața Marii Adunări Naționale degustațiile erau în toi, alături, în Parcul Ștefan cel Mare, a demarat Campania Socială împotriva abuzului emoțional asupra adolescenților "Cuvintele grele rănesc", organizată de către Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copii în colaborare cu Centrul Media pentru Tineri. Despre asta am găsit mai puține postări pe wall-ul meu, au postat doar persoanele direct implicate. Nici presa nu a dat mare importanță acestui eveniment, desigur, educarea nu implică mare senzație.
Și mi-am adresat întrebarea: Oare chiar vinul este mai important decât viitorul copiilor noștri?
În mentalitatea moldovenilor - da!
Îmi pare rău să o spun, dar atâta timp cât valorile primordiale nu se vor schimba, vom avea în continuare o rată mică de promovabilitate a examenelor de BAC, copii care nu reușesc să depășească obstacolele vieții și... toate astea nu din vina lor!
Pe mine personal m-a impresionat din prima clipa ideea Campaniei, o susțin și am decis să mă alătur.
Nu sunt blogger oficial al nu știu ce, nici măcar blogger nu mă consider, dar sper și îi îndemn pe cei care se consideră bloggeri cu influență să susțină această Campanie.
Cuvintele schimbă destine.
Ele te pot ridica până la cer, și tot ele te pot face praf. Depinde cum le folosim.
Tendința moldovenilor de a educa prin violență verbală (și nu numai) nu face altceva decât să distrugă personalitatea fiecărui copil/adolescent, ca mai apoi să ne întrebăm ce se întâmplă cu generația tânără, de ce ei sunt altfel decât noi și de unde atâta deprimare?
Un cuvânt rănește mai mult decât o palmă, iar rănile se cicatrizează și durerea cuvântului ne urmărește toată viața, și ne schimbă...
Fiecare dintre noi, oricât de puternic ar fi, are nevoie de cuvinte de încurajare. Vă îndemn să vă încurajați copii, și excludeți cuvintele grele, pentru ca ele DOR!
Amânați rezolvarea conflictelor pentru atunci când veți fi calmi, știu, știu că e greu, dar încercați!
Ori de câte ori aveți tendința de a spune cuvinte care dor, imaginați-vă că sunteți la o competiție de scufundări, trageți aer în piept și nu scoateți nici un cuvânt, pentru că riscați să pierdeți din aerul de care aveți nevoie ca să învingeți... și să trăiți!
Și veți învinge! Și veți trăi frumos alături de copii de succes care o să vă întoarcă dragostea și cuvintele frumoase pe care li le-ați oferit.
P.S.Îmi place mesajul social a acestei piese:
Este mai important vinul decat copiii la moldoveni? Pentru a raspunde Da sau Nu - trebuie sa faci un studiu cat de mic. Si POATE este o gafa a organizatorilor (din punct de vedere a Marketingului) - cand au decis sa LANSEZE o campanie intr-o zi in care atentia "clientilor" APRIORI este orientata la altceva - in cazul dat la roadele viilor noastre, nu betie!, la necesitatea si dorinta oamenilor de a se odihni si a se bucura de un timp frumos impreuna cu prietenii la un pahar de vin, etc etc etc. Poate merita sa ne asumam responsabilitatea pentru actiunile noastre, in loc sa ne punem repejor in lista de profeti si salvatori ai natiunii pe care nimeni nu-i aude? Si ONG-urile au nevoie de un Marketing de calitate! Nu zic scump, ci de calitate.
RăspundețiȘtergere